BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 17, 2011

BBQ time!!!


Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum...

Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak....

Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...

Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram....

Ada aku peduli dah berapa lama isteri aku begitu setia menggosok kain bajuku...

Ada aku peduli bagaimana layanan yg isteriku dambakan dari aku seorang suami...

Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku pulang kerumah dengan wajah kusam dan masam....

Ada aku peduli adakah wang yang masih bersisa utk isteri dan anakku ketika aku hendak kepergian....

Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku tidak pernah menelefonnya ketika aku bertugas di luar.....

Ada aku peduli berapa harga gincu jika isteriku ingin memerahkan bibir yang pudar ditelan masa....

Ada aku peduli bilakah kali terakhir aku menghadiahkan minyak wangi kepada isteriku...

Ada aku peduli bila kali terakhir aku membelikan pakaian utk wanita yg rela menjadi isteriku..menjadi ibu anak-anakku

Ada aku peduli kenapa isteriku terlelap bersama linangan airmata....

Ada aku peduli jika isteriku terjaga di tengah malam kerana dengkurku......dan aku terus nyenyak tidur dibuai mimpi indah seorang lelaki....


Tiba-tiba aku MENJADI PEDULI dan MENGAMBIL PEDULI


Ketika telefon isteriku berdering di malam hari...

Ketika isteriku mula belajar ber sms..dan berchatting...

Ketika isteriku kembali berhias seperti ketika aku mula jatuh hati padanya...

Ketika isteriku sanggup tidak makan malam kerana mahu menjaga badan

Ketika isteriku tidak meminta lagi aku menjadi imamnya....

Ketika isteriku memilih tidur bersama anak-anakku.....

Ketika dia tidak lagi mencium tanganku ketika aku hendak pergi ...

Kini,aku baru ingin bertanya kenapa isteri aku dah tak peduli kat aku?


P/s : Tidak ada manusia yang sempurna baik suami ataupun isteri.Jangan mengharap dilayan seperti raja jika kita tidak pernah anggap isteri itu permaisuri hati kita. Jangan diharap bunga yang indah jika kita tidak pernah membajanya. Dan selalulah ingat,bila hati seorang wanita telah retak, dia boleh menjadi lebih keras daripada seorang lelak

 Assalamualaikum~~~
kata2 hikmah b4 anis meneruskan agenda anis ptg ni~~act anis bru bngun dr tido ni....pkl 6 ptg td..weeee..lewat kn?bkn ape,pnt kot,smlm ade BBQ+ari kuarga kt pantai sepat,quite enjoy la~~quite ke??sgt enjoy...baik,akan ku tuliskan tentatif kami smlm k~~mlm b4 bbq 2 khaled(ketua kami)telah post nk p konvoi ke pantai sepat~jnji pkl 8,,tp tup2 pkl 9 anis trun sume xtrun lg~~
k la tup2 gerak dlm pkl 9-10 am la cm2...ade 3 kete,3 moto...y len dtg lewat sket~nk la dijadikan cite,anis 1 kete ngn dla,zura ngn dini,,dila y drive..nth cmne,smpi je pekan 2...dalam jln ke sg soi~bole plak dila g masok lorong jalan y bertentangan ngn arah kami~~time 2 ade saga y kt depan kami~~anis , n dini pon jerit la~~dila!dila plak cm blur je..dah nk dekat 2 bru la dila perasan die msok salah lorong,,mmg terkejut la die~~die ingtkan ade divider~~weee~mengucap la kami ni,,nseb bek xde pape time 2 n perjalanan diteruskan spt sediakala~then pas2 tnggu la kt petronas sg soi,tnggu jurullatih silat kami amisk cz nk p lepak kt umah dia~~

 berhenti stesen minyak tunggu kak aisyah

                                             khai nuar
                                              hafiz bone
                                     lembu,,teruja nmpk
                                       dila y giler drive
ni la pic ti   jalan ke pantai sepat kami konvoi~~~dah separuh jalan bru ingt nk amik gmbar~~~weeee.,..apela kn?
pas2 smpi je umah kak aisyah~ingtkan nk p sama2..tup2 kne bt keje upenye...dlm ramai2 2 ade la sorng guy ni..lah naka...walawei,,,ske gler die p bt keje dapor ni,,,die la y p potong sne,potong sni.basoh2 la~~heee...sesuai nk dijadikan calon menantu~~~pas2 keje anis p packing mee~~tup2 kaka aisyah suro bt smbal asam n kicap smbal utk cicah ngn ikan nnt~~~apelg,tnjuk la kepakaran,tp y pelik nye,,,anis kt umah p bt pki limau kasturi,tup2 kak aisyah ckp pki limau nipis..bedal je la~~~n tada~~siap..sedap plak 2. .(masok bakol)..
sesuai jd menantu~then lepas sume settle kami pon pergi la ke pantai sepat..smpi je sne~~terusla dgn upacara pembakaran ayam~`
kite bakor je~~lalala

                                       nk idupkan api
                                       terbakar2..bomba2
                      1st trial bakar ayam(hangus)
                                      dila tukang kipas
                                 muhaymin bakor kambing
                                  kite bakor je



                            eleh..ingt anis xreti bakar ke??
                    
ni time sesi bakar membakar....anis dr start smpi separoh p bakar...lalalala....best sbb dah lme xbakar ayam..bakar smpi muka anis pon nek rentung dah~~merah jek~~pas2 smpila ke upacara makan memakan~~~sedey sbb dieorg bakar ayan n kambing dulu~~
anis dahla xmkn,,n anis tunggu la ikan dibakar n akhirnye anis mam sosej je~~kesiannye~~
pas solat zohor n asar,abg zul teknikal y kami jmput pon kumpulkan kami n kami pon p la men galah pnjang~~~
bess kot...n after galah pnjang p men gado mulut plak~~~happening!!


                                 galah pnjang
                                     denda~~
                                   achoi mmg the best la~~~
                                         denda lg~~~


act bnyk lg pic y nk lettak~~~tp xlarat nk copy..nnt nk mintak y btol2 dr muhaymin~~~jd klu sape2 nk tgk pic kami silalah ke link ni~~
pas2 adela 1 ketika 2 sorng guy ni bt luahan hati plak kt anis~~
psl ape y die luahkn n siape die 2???zaaaassss.......adela,mne bole bgtaw..sbb dah jnji xmau gtaw...
pape pon 110%anis bg utk bbq smlm..hopefully ade la lg ea bbq cmni ngn org y sme sem depan~~~
hope xla,hbngn kami2 ni terhenti kt sni je~~
ok im done~~salam syg dr anis...enjoy k..mmmuuuaaahhh~~


0 comments: